2009-09-10
 20:43:07

Fina lilla häst..

Skön dag på praoen. Sprang runt och använde mina fina "egna" språk. Det ena är att alla hästar namn låter lite islänskt/fornnordiskt XD. Gibson= Gibsur, spikkel= Spiklur mm. Det andra är mer som en konstig form av svenska TYP. En typisk menig kan vara - Skynda vi tar utlish prillish och dimmlish. Eller - Orklish intlish... eller varför inte- Oklish jaglish gör väll detlish! HAHAHA SNACKA FLUM... Senare på eftermiddagen red jag Gabriella på banan. Tydligen hade hon varit jobbig dagen innan och vägrat gått på långsidan och ut i hörnen. Bestämt med sporrar och spö satte jag i gång. Det där var väll inga problem. Den hästen går  bättre ut i hörnen än vad någon riskolehäst på våran ridskola gör av sig själv. Hm red typ 40 min sen ett lätt pass i skritt och trav. Sen skulle jag rida penny. Skyndade mig in och gjorde i ådring henne. Har inte ridit henne så mycket och det har sätt ut som hon varit väldigt svår i bland. Framförallt och vara ENSAM PÅ RIDBANAN har hon tyckt varit hemskt. Med inställningen att hur ska det här nu gå går jag in på banan. Tänk hur förvånad jag blir när den lilla hästen, okej om med lite jobb från min sida  är väldigt mysig i vissa lägen. Efter en halv timme känner jag hur hon typ förändras. Då tittar jag ner på halsen och ser hur svettig hon är. Red kanske i 50 minuter och jag var så himla glad den där lilla hästen är så mysig. Synd att hon är minst en storlek för liten för mig :(. En skummig och svettig penny och en trött svettig kärre går in i stallet efter en lyckad timme. Helene ville att jag red henne i morgon med. Hoppas jag inte förväntar mig för mycket av henne i morgon vem vet det kanske bara var en tillfällighet?  I vilket fall som helst behövde hon nog det. Hela hon var genom svettig. Käk remmen var alldeles skummig och schabraket genom surt. MIN FINNA LILA HÄST <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: